Detské múdrosti
Detské myslenie a fantázia sú úžasné a fascinujúce. Ak sa k nim pripojí nevedomosť, či neskúsenosť, vznikajú pri rozhovoroch veselé a nezabudnutelné situácie. Často sa deťom “zadarí“ a z detských úst výjde milý skvost či perla. Rozhodli sme sa túto našu niekoľkoročnú – skoro „dospelú“ zbierku zverejniť a nenechať si ju len pre seba... Veselé čítanie a zábavu!
- Vychovávateľka počas chrípkového obdobia vysvetľuje deťom ako je dôležité často si umývať ruky, lebo je všade veľa vírusov a bacilov. Po chvíli sa dievčatko pýta na WC: „Môže ísť so mnou aj Natálka, lebo ja sa bojím toho vírusu čo je na WC? “
- Chlapec sa ospravedlňuje vychovávateľke: „Chcel by som sa ti odpustiť...“
- Vychovávateľka: „Janko prečo nemáš olovrant?"
Janko: „Mne mamina dáva len málo, my doma viac nemáme.“
- Nácvik básne v 2. triede ku Dňu matiek s názvom: Prvý koho som na svete stretol. Prvý koho som na svete stretol, bola moja mama... Z triedy sa ozve: „Hádam gynekológa!“
- Unavená vychovávateľka upozorňuje deti, ktoré cúvajú dolu schodmi. „Prečo idete po schodoch dolu hlavou, chcete spadnúť?“
- Peťko má špinavé šaty od farby a hovorí: „Mama ma zabije, ona je strašne agresívna!“
- Veronika sa pýta na WC v období chrípky: „Je tam ešte tá choroba?“
- „Vieš čo sú to Vianoce?“
Odpoveď prváka: „Jeden rok!“
- Deti majú hovoriť slová na M...
Je to veľké, chlpaté zviera a žije v lese? Čo je to?
Odpoveď: „Mravec!“
- Rozhovor o ochrane prírody, Jurko hovorí: „Aj my ničíme prírodu, lebo chodíme v špinavých topánkach po tráve!“
- „Čo máš halunizácie?“
- Deti kreslia na výkres starých rodičov...
Vychovávateľka: „A ty kde máš dedka?“
Odpoveď: „Zahodil som ho!“
Vychovávateľka inému dieťaťu: „A ty prečo nekreslíš dedka?“
Odpoveď: „Ja kreslím ocka, dedko je tažký. Ja mám veľmi ťažkého dedka!“
- „Keď si niekto rozbije ruku, hlavu aj nohu zostane mu len telo?"
- Rozhovor o práci rodičov...
Vychovávateľka: „Čo robí tvoj ocko v base?"
Odpoveď: „Voľakedy sa aj s Robom porozprávajú...chodia na plaváreň...“
- Veta na slovo zakrivený... „Somár bol zakrivený.“
- Letná doprava (letecká)
- Katka hovorí: „ Ja chcem byť chalan, lebo baby sú sprosté. Lepšie je byť chalanom, lebo môžem ísť na vojnu a chcem bojovať.“
- Vychovávateľka: „Martin rád kreslíš?“
Martin: „Nie, lebo ja kreslím len také hovadiny.“
- Paratušista
- Mrakodrak (mrakodrap)
- Gramatický krúžok (dramatický)
- Pani vychovávateľka Zaujemcová (Zaujecová)
- Buhomín (Bohumín)
- Prváci kreslia...
Veronika sa pýta: „A môžem sa aj snažiť?“
- Chlapec sa hrá v blate, vo vode...
Vychovávateľka ho napomína: „Choď z tej vody preč! Ako budeš do štvrtej sedieť v triede v tom mokrom?“
Odpoveď: „ Ja som v družine len do tretej!“
- Vychovávateľka sa pýta Robkovho brata...
„A ty si prvák alebo škôlkár?"
Odpoveď: „Ani škôlkár, ani prvák, ja som nikolkák!“
- Vychovávateľka vysvetľuje deťom, že sa blíži Deň učiteľov...
Janko: „Ja to poviem aj mamine.“
Vychovávateľka: „To nemusíš mamine hovoriť.“
Janko: „No a mama môže byť sprostá?“
- „Janko čo budeš mať brata, alebo sestru?“
„Neviem, mamina je ešte len v 12. tehotenskom týždni“
- V jedálni sa na stôl vylial celý pohár vody. Zdá sa, že každú chvíľu stečie na jedno z detí.
Chlapec uteká za vychovávateľkou a hovorí: „Pani vychovávateľka, hrozí evakulácia!“
- Deti olovrantujú, jedno z detí práve odchádza domov. Rodič mu balí tašku. Pani vychovávateľka si všimne takmer celé jablko v smetnom koši. Smutne a s prísnosťou v hlase sa pýta detí:
„Deti kto odhodil skoro celé jablko?“
Zrazu sa previnilo ozve rodič: „Prepáčte, to som bol ja pani vychovávateľka.“
- Viete kto podľa našich prvákov predáva v školskom bufete? „Ujo BUFETNÍK“
- Vychovávateľka vysvetľuje deťom, že keď uvidia niečo zlé, alebo ak niekto niekomu ubližuje a podobne, majú to povedať v škole, alebo niekomu komu DÔVERUJÚ.
Dievčatko reaguje: „Ja som verná svojmu tatinovi, lebo on je vojak.“
- Tretiaci si v rannom školskom klube opakujú modlitby. Vychovávateľka sa ich pýta: „Budete mať prijímanie?“
Katka odpovedá: „Áno, dnes príde pán DEKANT“
- Počas MS v hokeji sa v školskom bufete rozbehlo tipovanie výsledkov zápasov. Deti majú tipovať, ako skončí zápas Slovensko: Nemecko. Kajka – prváčka tipuje 3:4.
Vychovávateľka: „My vyhráme?“
Karolínka: „Áno... aj oni!“
- Dievčatko drží v ruke mikroténové vrecko, v ktorom sú chlebové kôrky a pýta sa:
„Môžem to vyhodiť, to je zo zajtra?“
- Vychovávateľky sa pýtajú chlapca inej národnosti, čím by chcel byť.
Chlapec: „Ešte neviem, ale nie učiteľom, majú málo peňazí, lebo všetky im zoberú vychovávateľky. Či nie?“
- Chlapcovi sa nedarí zapnúť školskú tašku. Vychovávateľka mu radí, aby si dal peračník do inej – prázdnejšej priehradky v taške.
Chlapec to komentuje: „Len aby som to potom našiel, ja mávam v taške Bermudský trojuholník“
- Vychovávateľka: „Samko, aký si krásne opálený. Bol si cez prázdniny pri mori?“
Samko: „Nebol, to som z domu taký POPÁLENÝ“
- Vychovávateľka sa pýta prváčika: „Vieš, že do tejto školy chodil aj tvoj brat? Ja si ho pamätám.“
Prvák: „Viem.“
Vychovávateľka: „On bol veľký futbalista. Ešte hráva futbal?“
Prvák: „Nie. Teraz tá mládež len vystrája!“
- Peťko dostal od pani vychovávateľky veľkú úlohu, pripraviť si na besedu s vojakom tri otázky.
Prvé dve mu išli veľmi ľahko. Ale tá tretia, nie a nie mu napadnúť.
Nakoniec to predsa len prišlo: „Ujo a pozeráš aj Modré z neba?“
- Iná zaujímavá otázka na besede s vojakom: „Ujo a už si niekoho aj zabil?“
- Obdobie Halloweenu. Vychovávateľka sa s deťmi na dramatickom krúžku rozpráva o strachu, čoho sa bojíme a podobne.
Prváčka hovorí: „Ja sa najviac bojím anakondy.“
Ako to tak u detí býva, jej väčšinou po nej opakujúca kamarátka nechcela opäť za ňou
zaostávať a hneď tiež zakričí: „Aj ja sa najviac bojím MANAKONDY!“
- Je piatok, vypratávajú a upravujú sa triedy. Deti sa čudujú, čo sa deje. Vychovávateľka im vysvetľuje, že sa v sobotu chystajú voľby, všetko musí byť pekne pripravené.
Emka sa pýta: „To kvôli tej našej výtvarnej súťaži?“
- Karolínka: „Šestka je aký mesiac?“
Vychovávateľka: „Jún“
Karolínka: „Tak ja mám 6. 3. meniny.“
- Vychovávateľka Z. vysvetľuje deťom, že tak ako ich rodičia chodia do práce a dostávajú za to peniaze, je práca v škole jej zamestnaním.
Dominik: „Zuzka, tak ty vlastne na nás zarábaš!“
- Prvákovi sestra odišla do školy v prírode. Vychovávateľka sa ho pýta, či mu chýba.
Prvák odpovedá: "Áno, veľmi mi chýba. Bez nej to nemá POINTU."
- "Deti aké sú to sláčikové hudobné nástroje. Poznáte nejaké?"
Vychovávateľka naznačuje hru na kontrabas.
Alex: "BAZA"
- Mamička príde vyzvihnúť syna a pýta sa ho: "Bol si na nemčine?"
Samko:" Nebol, veď to bolo NEDOBROVOĽNÉ!"
- Obed v školskej jedálni. Podáva sa skvelý Granadír.
Laura, ktorá práve dojedla a veľmi jej chutilo hovorí: "Zuzka, ako sa mám teraz preniesť do reality z tohto úžasného sveta granadíru"
- Otázka druháka: "Janka, čo by si povedala na to, keby som si tu po triede trošku pobehal nahý?"
- Tretiaci opisujú svojho kamoša-kamošku.
Čo o nej/ňom hovoria druhí: "Je dobrá, humorná, pekná, trpezlivá, má apetít."
Pre akú vlastnosť si ju/jeho vážiš: "Humor, dobré srdce, trpezlivosť, krása, apetít."
Čo mu/jej ide dobre: "Písanie, nosenie hračiek."
- Tretiaci píšu, čo prežili cez prázdniny: "Bol som pri mori. Vo Francúzsku. Bol som tam s bratom, rodinou a FRANCÚZMI."
- Tretiak: "Chcel by som byť interiérovým architektom. Musel by som ísť na ARCHITEKTUÁLNU ŠKOLU"
- Rozprávajú sa štvrtáčky.
Jedna hovorí: "Ja by som sa najradšej kúpala v čokoláde."
Druhá na to: "Som veľmi zvedavá, že kto by ti to zaplatil!"
- „Zuzka čo to piješ, kávu?“
„Áno“
„To sme až takí únavní?“
- Štvrtáci sa učia názvy latinských pádových otázok a nie a nie si spomenúť...tak spustia:
„ Nominatív, genitív, negatív, primitív!“
- Tretiačky sa hádajú, jedna vyčíta druhej:
„Chodím s tebou do školy tri roky plus dve oslavy. Myslíš, že ťa nepoznám?“
- Pri hre – tretiačka: „Víte co se říká, že pri splně se dejou divné věci!“